IZLOŽBA MAKSIMIR; Robert Gojević – Standl 1867
Javna ustanova – Maksimir poziva sve zainteresirane da posjete izložbu fotografija, autora Roberta Gojevića.
Robert Gojević se, baš kao i Ivan Standl stoljeće i pol prije njega, zaputio put Maksimira s namjerom da procesom mokrog kolodija na staklu zabilježi nove maksimirske vizure. Izložba je postavljena uzduž glavne aleje i biti će postavljena do 22.10.
Svojim fotografijama iz ciklusa »Standl 1867« intuitivno traga za slojevima prošlosti zaraslim u zelenilo. Istražuje element igre i romantičnog doživljaja, dvojnu čaroliju maksimirskog parka, u kojoj traži interakciju kulturnog krajolika i fotografa koji je dvadeset godina po završetku parka svojim svjetlopisima zabilježio Haulikove vizije romantizma, u kojima su likovni odnosi, simbolička značenja i ugođaji bili suptilni spomenik misteriju života i prirode.
Robert Gojević – Standl 1867
Robert Gojević inspiraciju, umijeće i znanje povijesnih fotografskih procesa, nalazi u povijesti fotografije. Svojim fotografijama iz ciklusa »Standl 1867« intuitivno traga za slojevima prošlosti zaraslim u zelenilo. Istražuje element igre i romantičnog doživljaja, dvojnu čaroliju maksimirskog parka, u kojoj traži interakciju kulturnog krajolika i fotografa koji je dvadeset godina po završetku parka svojim svjetlopisima zabilježio Haulikove vizije romantizma, u kojima su likovni odnosi, simbolička značenja i ugođaji bili suptilni spomenik misteriju života i prirode. Robert Gojević se, baš kao i Ivan Standl stoljeće i pol prije njega, zaputio put Maksimira s namjerom da procesom mokrog kolodija na staklu zabilježi nove maksimirske vizure.
Serija od dvanaest krajolika »Standl 1867« Roberta Gojevića hommage je zagrebačkom fotografu Ivanu Standlu (1832 – 1897). Obojici je inspiracija maksimirskim parkom bila izgovor za snimanje izvan ateljea. Standl je svoj fotografski projekt iz 1867. godine s motivima Maksimira, snimio dvadeset godina nakon što je 1847. godine biskup, nadbiskup i kardinal Juraj Haulik (1788 – 1869) konačno dovršio svoju romantičnu viziju javnog perivoja na kraju grada. Godine 2017. Gojević parku Maksimir pristupa kao temi promijenjenog krajolika koja je žanrovski zanimljiva. Priča o maksimirskom parku započinje kao ideja i neopipljiva inspiracija koju je prije njega već oćutio, proživio i zabilježio Ivan Standl.
Maksimirski krajolici Roberta Gojevića izdvajaju se kao poetski primjeri kulturnog krajolika u suvremenoj umjetničkoj fotografiji Hrvatske. Usredotočen na motive maksimirskog parka urezane u mentalnu sliku zajednice, Gojević mapira vizualni kod prostora u kojem je moguće iščitati tragove povijest i sadašnjost. U vremenu brzih i laganih DSRL kamera koje svaku maksimirsku vizuru mogu zabilježiti nebrojeno puta, Gojević ponavlja fotografski ritual iz davnina, odlazi u maksimirski park s teškom drvenom kamerom, lomljivim staklenim pločama i osjetljivim, nepostojanim kemikalijama. Gojević od Standla preuzima ulogu pripovjedača koji svoju publiku vodi s onu stranu ogledala, s onu stranu starog fotografskog procesa staklene ploče natopljene mokrim kolodije
Draženka Jalšić Ernečić, 12.10.2018.
———————
Kratka biografija:
ROBERT GOJEVIĆ (Zagreb, 1968.) Ilustrator, slikar, grafički dizajner, fotograf, kolekcionar starih fotografija 19. stoljeća, osnivač i urednik specijaliziranih on-line / pdf časopisa za fotografiju Bulb (2007-2009) i Blur (2009-2017). Specijalizirao se za najstarije fotografske tehnike i procese sredine 19. stoljeća, proces mokre ploče kolodija (wet plate) na staklu ambrotipije ili metalu ferotipije, odnosno tehnike ispisa kontaktnih fotografskih pozitiva: slanog otiska, albuminske fotografije, cijanotipije, argenotipije (Van Dyke Brown Print) …
Nagrađivan je fotograf s nizom grupnih i samostalnih izložbi. Organizira i vodi radionice i predavanja o antiknim fotografskim tehnikama i procesima.